Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Optimální objem produkce - příklad

 Vidíme, že maximální zisk vytváří firma pana Petra při produkci 87 či 88 sad prken.
 Pan Petr bude produkci zvyšovat do té doby, pokud je cena, za kterou prodává prkna na trhu větší než přírůstek nákladů (MC)
 Pan Petr bude produkovat 88 sad prken, ale další sadu již ne, poněvadž přírůstek nákladů na ni činí 8,5 tis. Kč, kdežto přírůstek příjmů z ní 8 tis. Kč, takže zisk klesá.
 Při produkci 88 sad prken se rovnají MC a MR.

Optimální objem produkce(rovnováha firmy)
 Vrobce bude zvyšovat produkci, dokud jsou mezní náklady nižší než mezní příjem (MC < MR).
 Optimální objem produkce bude ten, při němž se mezní náklady rovnají meznímu příjmu – v takovém případě výrobce maximalizuje svůj zisk, tj.:
mezní náklady (MC) = mezní příjem (MR)
 Tuto situaci nazýváme rovnováhou firmy, protože při jejím dosažením firma nemá důvod produkci ani snižovat, ani zvyšovat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Žádné komentáře:

Okomentovat