Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

- povaha krize

- strategická krize – chybná rozhodnutí při zakládání firmy (špatné umístnění firmy, příliš úzký nebo široký sortiment výroby, nadměrné výrobní kapacity, nedostatečná kontrola, nefunkční IS)
- vyvolaná hospodářskými výsledky – nízká konkurenceschopnost výrobků, vysoké ceny, vysoké personální náklady, chyby ve financování, vysoké režijní náklady
- krize likvidity – dlouhodobé porušování pravidel finanční rovnováhy, nedostatečná práce s rezervami, příliš rozsáhlé investice přesahující možnosti firmy, nízká úroveň péče o řízení pohledávek a zásob
- vývojové stádium krize
- počínající stádium (stádium ohrožení)
- firma stojí před nějakou formou zániku
- bezprostředně hrozící bankrot (konkurz nebo likvidace)
- turnaround - obrat firmy od úpadku k prosperitě (jedná se o akutní formu krizového managementu)
sanační strategie
- krátkodobý sanační program – několik měsíců, rychlá obnova narušené stability, radikální zásah hlavně do oblasti financování
- střednědobý sanační program – 1 rok, restrukturalizace zaměřená k předmětu podnikání a do bolasti financování (popř. organizační uspořádání)
- dlouhodobý sanační program – smyslem je předcházet krizím pomocí dlouhodobé strategie podniku

Žádné komentáře:

Okomentovat