1. analýza výchozí situace podniku – ekonomická (pozice na trhu, zákazníci, konkurence, stěžejní výrobky), výrobní (technologie, skladování, kvalita), personální (struktura zaměstnanců, řídící pracovníci, sociální program), finanční analýza (rentabilita, likvidita, struktura zdrojů) a shrnutí hlavních poznatků analýzy
2. formulace cílů podniku – cíle ve formování podílu na trhu, v oblasti rentability a ziskovosti ...
3. ozdravný plán – obsah závisí na výchozí situaci podniku
o sanační opatření ozdravného plánu směřují:
do výroby (redukce výrobních kapacit, zvýšení technické úrovně a kvality, zkrácení časů výroby, zúžení sortimentu, řešení skladového hospodářství, zvyšování flexibility výroby)
do personální oblasti (přebudování řídícího týmu, nové organizační schéma, pozitivní sociální klima, dělba pravomocí a odpovědnosti)
do obchodní oblasti (oživení týmu prodejců, přehodnocení cenové politiky, propagace, servis, politika prodeje)
do finanční oblasti (likvidita snížení nároku na pracovní kapitál, zvýšení rentability)
Žádné komentáře:
Okomentovat