Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

B. Metody založené na stanovení tržní hodnoty podniku

1. Běžná tržní cena akcie
Hodnota podniku = průměrná tržní cena 1 akcie • počet emitovaných akcií
2. Metoda tržního porovnání
je užíváno tzv. tržních faktorů, označovaných i jako multiplikátory, či násobitele
ukazatel P/E (price earning ratio) = vyjadřuje poměr tržní ceny akcie a čistého zisku připadajícího na 1 akcii
ukazatel EPS (earning per share) = zisk na jednu akcii
cash flow na jednu akcii
Hodnota podniku = zisk podniku • hodnota multiplikátoru
C. Metody založené na stanovení hodnoty majetku podniku (metody majetkové)
- hodnotu podniku lze určit hodnotou jeho majetku, který je zdrojem tvorby budoucích výnosů podniku.
1. Účetní hodnota majetku – odpovídá hodnotě vykazované v účetnictví.
2. Likvidační hodnota majetku – hodnota podniku v případě, že podnik zastaví svou činnost
3. Substanční hodnota majetku – představuje souhrn relativně samostatných ocenění jednotlivých složek majetku -představuje ocenění majetku reprodukčními pořizovacími cenami, které by měly odpovídat reálné hodnotě majetku v čase oceňování. (brutto a netto substanční hodnota)
Ocenění podniku substanční hodnotou opomíjí významnou složku podnikového nehmotného majetku - goodwill.
(přímý a nepřímý výpočet)

Žádné komentáře:

Okomentovat