Jedním ze stěžejních bodů NKM je Lucasova koncepce křivky agregátní nabídky. Tato koncepce vychází
jednoznačně z tradičních neoklasických základů. Agregátní nabídka je dána nabídkou výstupu jednotlivých
firem, která je výrazně ovlivněna nabídkou práce domácností. Nabídka výstupu ze strany firem i nabídka práce
ze strany domácností odráží jejich optimalizační chování.
Nabídka firem je určována relativními cenami. Jestliže firma předpokládá, že roste současná relativní cena
její produkce v závislosti na reálném růstu poptávky po této produkci, bude reagovat zvýšením výstupu. Jestliže
je růst současné relativní ceny produkce pokládán za dočasný (reálný růst poptávky po této produkci je pokládán
za dočasný), firma bude zvyšovat výstup intenzívnějším využíváním stávajících kapacit. Jestliže je však tento
růst považován za trvalý, firma bude investovat do nového fyzického kapitálu a zvyšovat tak svou výrobní
kapacitu.
Žádné komentáře:
Okomentovat