Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Činnosti prodeje:

plán prodeje, příjem zakázek, kontakt se zákazníky, analýza prodeje, vlastní distribuce, řízení zásob hotových výrobků, skladování zásob hotových výrobků, balení, vypr. podkladů pro fakturaci

Obchodní plán – základním nástrojem pro řízení odbytu – sestavuje se na základě zjištění tržní situace podniku.

Kroky: posouzení, jak se jedn. výrobky podílejí na obratu, zisku, cash flow a jaká je skladba zákazníku, sestavení tržní prognózy, stanovení cílů (objem tržeb), znalost cílů umožňuje sestavit marketingový mix, který zahrnuje:
4P marketingu:
Products (výrobky) – co budeme vyrábět
Prices (ceny) – za kolik to budeme vyrábět
Promotion (propagace) formy podpory prodeje
Places (distribuce) kde to budeme prodávat
dále sestavení rozpočtu, ve kterém jsou porovnávány příjmy a výdaje, které jsou spojené s dosažením požadované výše odbytu.
Druhy prodeje – liší se v závislosti na charakteru prodejního úkolu.
Vnitřní příjemci objednávek – prodavač v maloobchodě, telemarketing

Žádné komentáře:

Okomentovat