Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Životní cyklus výrobku

V praxi se výrobky nachází na trhu v různých stupních „zralosti“ – výrobky mají svůj životní cyklus.
Ten se skládá z několika fází:
uvedení na trh - v této fázi do výrobku a jeho prosazení na trhu hodně investuje a je ztrátová (náklady související s uvedením na
trh jsou vyšší než výnosy z prodeje).
Výrobkům v této fázi říkáme „otazníky“.
Pokud fáze otazníku dobře proběhne, následuje růst.

růst - objem prodeje se prudce zvyšuje, firma začíná dosahovat zisku. Výrobkům v této fázi říkáme „hvězdy“.

zralost - objem prodeje i zisk jsou maximální, ale již nerostou, stagnují - jsou na vrcholu.
Pro firmu je výhodné , aby výrobky vydržely v této fázi co nejdéle.
Výrobkům v této fázi říkáme „dojné krávy“.
Dojné krávy jsou pro firmu hlavním zdrojem příjmů

Žádné komentáře:

Okomentovat