Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Marketingový mix (nebo také „4P“)

je souhrnný název pro celou skupinu marketingových nástrojů, pomocí kterých dochází k ovlivňování a uspokojování zákazníků.

Jsou to:
1. Výrobek (Product)
2. Cena (Price)
3. Propagace (Promotion)
4. Distribuce (Placement)

Tyto 4 nástroje ukazují, na co se zaměřit při tvorbě marketingového plánu.

1. Výrobek
Výrobek je statek nebo služba, která slouží k uspokojení určité potřeby zákazníka – uspokojit určitou potřebu je jediný důvod,
proč si zákazníci výrobky kupují.
Zákazník hodnotí výrobek komplexně  M tedy musí také hodnotit výrobek komplexně -hovoříme o tzv. totálním výrobku.

Totální výrobek se skládá z:
- „jádra výrobku“ = vlastní výrobek, např. počítač
- „první slupky“ = obal, kvalita, značka
- „druhé slupky“ = rychlost dodávky, servis, záruka,…

Žádné komentáře:

Okomentovat