Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Tento model ukazuje 3 techniky stanovení ceny, a to:

a) Nákladově orientovaná cena (Costs – náklady)
Vychází z nákladů - zisk (= marže, obchodní rozpětí) se vypočítá % z nákladů. Pokud prodáváme obchodníkovi, který bude dále
prodávat cílovým zákazníkům, musíme při stanovení ceny zohlednit i to, že také obchodník musí realizovat zisk.
A pochopitelně je nutné si uvědomit, že významný vliv na cenu pro konečného zákazníka má DPH, příp. spotřební daň, pokud jí
daný produkt podléhá.



VÝROBNÍ NÁKLADY + ZISK VÝROBCE + ZISK MALOOBCHODU + SPOTŘEBNÍ DAŇ + DPH = KONEČNÁ CENA, KTEROU MUSÍ BÝT KONEČNÝ ZÁKAZNÍK OCHOTEN ZAPLATIT

Nákladově orientovaná cena, tedy cena stanovená % z nákladů se používá pro levnější zboží „neznačkové“ běžné potřeby - např.
potraviny, školní a kancelářské potřeby, hygienické potřeby,…


Článek podporuje:
plastové ohebné hadice pro chladící kapaliny

Žádné komentáře:

Okomentovat