Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Velkoobchod

nakupuje výrobky za účelem jejich prodeje zejména maloobchodu nebo jiných organizacím.

Výhody:
- široký sortiment od mnoha výrobců
- velkoobchody šetří čas i dopravní náklady odběratelům – velkoobchod je blíže než výrobce

Zásadní nevýhoda:
- jako zprostředkující článek zvyšuje cenu pro konečného zákazníka

Typy velkoobchodů:
- tradiční velkoobchod – zboží nakoupí a na fakturu jej prodává zejména maloobchodu
- Cash-and-Carry - prodává zboží výhradně při platbě v hotovosti, nezajišťuje dopravu, tu si musí zajistit sám zákazník (MAKRO)
- komisionáři – zboží nekupují do svého vlastnictví, ale pouze ho přebírají na základě komisionářské smlouvy.
Za prodané zboží obdrží sjednanou provizi, neprodané zboží vrátí dodavateli  výhodou je tedy velmi malá míra rizika.

Žádné komentáře:

Okomentovat