Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Maloobchod

prodává zboží konečnému spotřebiteli.

Základní typy maloobchodních jednotek:
- specializované prodejny – nabízí určitý sortiment ve veliké hloubce (železářství, sklo a porcelán, elektro,...). KOLA ŠÍRER
- prodejny se zbožím denní potřeby – menší prodejny s potravinami doplněné omezeným sortimentem drogistického zboží.
Ceny jsou vyšší než v supermarketech, ale pro daný okruh zákazníků jsou blízko a tedy po ruce pro drobné nákupy.
- supermarkety – velké samoobslužné prodejny se zbožím denní potřeby.
Pracují jen s průměrnou marží, ale díky ohromnému obratu zboží získávají od svých dodavatelů nejvýhodnější množstevní rabaty
 menší prodejny jim nejsou schopné cenově konkurovat. TESCO
- diskontní prodejny – nabízí jen nejběžnější a nejprodávanější sortiment zboží za nejnižší ceny – pracují s minimální marží.
Také tyto prodejny díky velkému obratu zboží získávají maximálně možné množstevní rabaty.
Minimální ceny vyžadují minimální náklady  častý je prodej přímo z palet, vybavení prodejen je minimální, zákazníkům
nejsou k dispozici igelitové tašky,... –

Žádné komentáře:

Okomentovat