2. Metoda podle konkurence:
- je založená na tom, že si nejprve zjistíme konkurenční ceny a podle ní si stanovíme cenu
a) prodejní cena = konkurenční cena: tuto metodu volíme jestliže je konkurence silná a mi nechceme konkurenční boj
b) prodejní cena - konkurenční cena: tímto naznačujeme vyšší úroveň a lepší místo
c) prodejní cena - konkurenční cena: chceme získat zákazníky
Výhody a nevýhody konkurenční metody:
V: - jednoduchost
N: - nebere se ohled na náklady
3. Metoda ceny vnímatelné zákazníkem
- základem je průzkum trhu zákazníků, kde zjišťujeme, kolik jsou zákazníci za zboží ochotni zaplatit
Výhody a nevýhody ceny vnímatelné zákazníkem:
V: - cena odpovídá představám zákazníka
N: - stojí nás to náklady na průzkum trhu
Závěr: ideální přístup je, když si spočítáme N (kalkulační přirážka) + zjistíme ceny konkurence + průzkum poptávky
Žádné komentáře:
Okomentovat