CENOVÉ STRATEGIE
strategie = dlouhodobý záměr z hlediska ceny, kterým se firma řídí několik let
nízká – Strategie pronikání na trh = produkt na trhu již existuje (u konkurence), naším
cílem je zvýšit prodejnost našeho výrobku
• zvolíme nízké ceny, tzn. nízké N, to vede ke zvýšení poptávky, roste zisk,
ale zisk/1 výr. je minimální
• vytlačujeme konkurenci
• po ústupu konkurence ceny mírně zvýšíme, snažíme si udržet poptávku
vysok.– Strategie sbírání smetany = na trhu není podobný produkt (dočasně bez konkurence), naším cílem je max.zisk (z hlediska krátkodobého období)
• zvolíme vysoké ceny, tzn. vysoké N, ale máme max. zisk/1 výrobek (tzn.že výrobků je omezený počet)
Závěr: ideální je zvolit si strategii mezi těmito dvěma
Žádné komentáře:
Okomentovat