Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Schéma trž.mechanismu viz.graf str.31

Vysvětlení: domácnosti vstupují na trhy výrobků a služeb s cílem nakoupit výrobky a služby, které uspokojují jejich potřeby, za tyto produkty musí zaplatit. Potřebné zdroje získají tak, že na trhu výrobních faktorů nabídnou služby výrobních faktorů, které vlastní (půdu, práci a kapitál). Tyto služby nabízejí firmám, které tyto služby výr.faktorů potřebují ke své výrobě různých výrobků a služeb, které pak nabídnou domácnostem.

Cena = informace = informace o nákladech (nedostatek zboží dá výrobci podnět k výrobě a ten bude obsažen i v ceně), koordinuje vzájemné vztahy ek.subjektů. Cena určuje co bude vyrobeno, kolik a pro koho se bude vyrábět.

Cena práce = MZDA (vyšší mzda při kvalifikovanějším vzdělání, jelikož jsem musela na to vzdělání vynaložit vyšší náklady)

Cena půjčených peněz = ÚROK

Žádné komentáře:

Okomentovat