Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Ceny jiných výrobků výrobce

 výrobní substituty (např. farmář pěstuje žito, nebo ječmen, pokles ceny ječmene vede farmáře ke zvýšení nabídky žita aniž by se jeho cena změnila)
 výrobní komplementy (při zvýšení ceny některého z produktů vyráběných společně se zároveň zvyšuje i nabídka ostatních produktů)
3. Změny výrobních podmínek (např.: výkyvy počasí, které zmenšují nebo zvětšují úrodu)
4. Počet prodávajících
 pokud v daném odvětví začnou působit další firmy nabízející daný produkt, jeho nabídka se bude zvyšovat a naopak

Co vyjadřuje nabídková křivka?
Vyjadřuje závislost nabízeného množství na ceně za předpokladu, že ostatní faktory jsou neměnné.
Změní-li se některý z těchto faktorů vznikne nová nabídková křivka = posun nabíd.křivky (posun buď doprava, nebo doleva) = změna nabízeného množství = zvýšení ceny povede ke zvýšení nabízeného množství

Žádné komentáře:

Okomentovat