Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rovnováha spotřebitele

Rovnováha spotřebitele při užitku který je měřitelný exaktními jednotkami
- znamená že množství, které jsou výrobci ochotni při dané ceně prodat = množství, které jsou kupující ochotni při dané ceně koupit
- tržní síly vedou k utváření rovnovážných cen u všech výrobků

Změny rovnováhy
- dochází k ní, když jiné faktory posunou poptávkovou nebo nabídkovou křivku, případně obě

a) poptávková křivka se nemění, nabídková křivka se posouvá – cena se posune po poptávkové křivce
(např.: snížení nabídky obilí – neúrodný rok)

Změna ceny a obchodovaného množství při změně nabídky
- k nové rovnováze po snížení nabídky dochází při vyšší ceně a nižším obchodovaném množství, tzn. že při snížení nabídky se cena zvyšuje a obchodované množství klesá, zatímco při zvýšení nabídky se cena snižuje a obchodované množství roste, ceteris paribus (viz.tab. 3.7, graf 3.10)

Žádné komentáře:

Okomentovat