Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Neoklasická škola (marginalisté, lausannská škola, cambridgeská škola)

Neoklasická škola (marginalisté, lausannská škola, cambridgeská škola)
Marginalisté přinesli zásadní změnu pohledu na ekonomii tím, že se
zaměřili na poptávkovou stranu trhu -- tím se do jejich zorného pole
místo kapitalisty dostal spotřebitel jako ústřední postava trhu.
Marginalisté začali pracovat s omezenými zdroji a zabývali se jejich
alokací, na rozdíl od klasiků, kteří se zaměřovali na růst zdrojů.
Položili základy moderní ekonomické analýzy především tím, že začali
pracovat s mezními veličinami. Odtud také jejich název (marginální =
mezní). Podstatná část dnes používané ekonomické analýzy byla
vytvořena marginalisty.
Sloučením nových marginalistických teorií s idejemi klasiků vznikla
neoklasická škola.

(více viz např. Blažek, J. Základy ekonomie, 2.vyd., Brno : MU --
Doplněk, 2002
nebo Fuchs, K. -- Lisý, J.: Dějiny ekonomických teorií pro právníky,
1.vyd., Brno : MU, 2002
nebo Holman, R.: Dějiny ekonomického myšlení, 2.vyd., Praha :
C.H.Beck, 2001)

Keynesiánství
(viz např. Blažek, J. Základy ekonomie, 2.vyd., Brno : MU -- Doplněk,
2002
nebo Fuchs, K. -- Lisý, J.: Dějiny ekonomických teorií pro právníky,
1.vyd., Brno : MU, 2002
nebo Holman, R.: Dějiny ekonomického myšlení, 2.vyd., Praha :
C.H.Beck, 2001)

Žádné komentáře:

Okomentovat