Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Tržní nabídku určují faktory:

b) technický pokrok – nové, levnější technologie snižují výrobní náklady → zvyšují nabídku statku
c) cena vstupů – ( paliva → přeneseně do dalších výrob )
d) ceny výrobních substitutů – takové statky, které se mohou ve výrobním procesu snadno nahradit ( výrobce je může vyrábět s danými zdroji ) → vzroste-li cena jednoho výrobního substitutu, sníží se nabídka druhého ( rafinérie nafty, zemědělství )
e) organizace trhu – za daných cen stupů a dané techniky zajistí výrobu nejvyšší možné úrovně výstupu při každé cenové úrovni jen dokonale konkurenční trh
f) specifické faktory – změny výrobních podmínek různého druhu ( počasí, státní regulace )

Nabídkové chování se neustále mění → dochází k posunu nabídkové křivky vlivem změny jiných faktorů než je vlastní cena příslušného zboží.

Žádné komentáře:

Okomentovat