Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Konkurence

ad 1) velké množství dodavatelů prodávajících humogen. produkt

ad 2.1) velké množství dodavatelů, kteří však prodává „diferencované“ produkty.

ad 2.2) pouze jeden dodavatel

ad 2.3) jen několik málo dodavatel s významnými podíly na trhu → důl. je jejich
ekonom. síla

dokonalá konkurence
→ žádný subjekt, který vyrábí, nemá možnost ovlivnit tržní cenu –
individuální poptávka je dokonale pružná
→ při rozhodování musí volit pouze optimální objem výstupu

nedokonalá konkurence
→ trh s existencí ( alespoň ) jednoho subjektu s možností ovlivnit
tržní cenu ( možnost manipulovat s cenou )
→ při rozhodování musí volit optimální objem výstupu a zároveň
stanovit výši ceny

Žádné komentáře:

Okomentovat