Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nabídka

Nabídka ( S ) je množství statku, které jsou firmy ochotny vyrábět a prodávat ( dodat na trh při určité ceně )
→ analyzujeme vztah nabízeného množství statku a jeho tržní ceny, a to při neměnnosti ostatních podmínek
→ tento vztah se nazývá : nabídková funkce nebo nabídková křivka ( = grafické vyjádření )

- křivka je stoupající, probíhá zdola a zleva směrem nahoru a doprava

Průběh křivky nám říká, že společnost může přesvědčit firmy aby vyráběli a prodávali více statků zvýšením ceny statku.

Firmy nabízej zboží kvůli zisku → nabídkové chování firem.

Tržní nabídku určují faktory:
a) výrobní náklady – dominantní faktor
I. – výrobní náklady určitého statku jsou v reakci k jeho tržní ceně nízké → výrobce, z hlediska zisku, vyrábí velké množství statku
II. – výrobní náklady určitého statku jsou v relaci k jeho tržní ceně vysoké → výrobce, z hlediska zisku, vyrábí malé množství statku, nebo výrobu opustí

Žádné komentáře:

Okomentovat