Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1) podnik jako takový

- z této úrovně jsou řízeny podnikové jednotky a to v rámci filozofie podniku jako celku
- Aby bylo možno maximalizovat hodnotu podniku, tak musí definovat konkrétní obory nebo trhy, na kterých podnik operuje (nebo chce operovat)
- Pokud podnik buduje strategii na trhy, na kterých funguje, musí formulovat využití konkurenčních výhod, aby mohl na trhu obstát
- K tomu slouží strategická analýza, která předchází vlastní formulaci strategie (na všech 3 úrovních)
- Podstatou strategické analýzy je odhadnout budoucí trendy a jevy, se kterými je možno se setkat
- V rámci formulace strategie musí brát podnik v úvahu i prvky globalizace, která se buď přímo nebo nepřímo dotýkají každého podnikatelského subjektu
- U podniků, působících na více trzích současně je možné rozlišovat 3 způsoby řešení rozdílnosti trhů (v rámci podnikatelské strategie):
a) multilokální strategie
- klade důraz na místní flexibilitu
- místní provozy mají velké pravomoci pro své podnikání na daném území
b) globální strategie
- snaží se co nejvíce využít výhod, které plynou z centralizace operací podniku
- nerespektuje však odlišnosti lokálních trhů
c) hybridní mezinárodní strategie
- podstatou je kombinace předchozích 2 přístupů

Žádné komentáře:

Okomentovat