Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Jak se mám stát úspěšným v ......

Jak se mám stát úspěšným v ____________?

Na seminářích v sekci otázek a odpovědí musím na tuto otázku odpovědět stokrát.

Samozřejmě je zde klíč odpovědí jako jsou "žijte s vášní", "nejprve služte druhým", "mějte plán" atd.. Ale myslím si, že odpověď najdeme především v těchto dvou věcech:

1. Buďte nevyvratitelně dobří

Když se mě lidé ptají jak se stát profesionálním hudebníkem nebo čímkoli, to, co jim stále říkám a nikdo si to nikdy nevezme k srdci, protože to není odpověď, kterou chtěli slyšet - co chtějí slyšet je - takto získáš manažera, takto napíšeš skvělou píseň, takto uděláš toto - ale já vždy řeknu, "'Buď tak dobrý, aby tě ostatní nemohli ignorovat." Pak k vám přijdou lidé a nápady a nemusíte je hledat.

Nazývám to "dovnitř směřující marketing" (vytvářejte, buďte a dělejte skvělé věci, kterých si ostatní všimnou a budou o nich mluvit) a naopak "ven směřující marketing" (reklama, odesílání životopisu, budování "Jsem skvělý", webová stránka)

Druhá část odpovědi je jednoduchá, vážná a nepochybně pravdivá. Takže jen v případě, že někdo vezme první odpověď s: "Ano, ale jak se mám stát tak dobrým, aby lidé neignorovali, co dělám?",

Pak odpovím:

2. Věnujte nejméně 10 000 hodin čemukoli, v čem chcete být mistrem

Toto jsem se naučil do Malcolma Gladwella a z jeho knihy "Outliers". Internet je skvělý, protože téměř každý může zadat do Google slovíčko a najít článek, webovou stránku, e-kurz nebo video jak něco udělat.
Fotografovat, naučit se jazyk, rychleji běhat, rychleji plavat, mluvit čínsky, starat se o finance. Většina těchto věcí se dá udělat s malou námahou a v krátkém čase.

Ale pokud to chcete "udělat", ať to znamená cokoliv, myslím, že potřebujete začít tím, abyste byli nepochybně dobří. A pokud nejste přirozeně nepochybně dobří, pak tomu začněte věnovat 10 000 hodin. Takto se dostanete tam, kde chcete být.

Velmi důležité:

Ať vás tato odpověď neodradí. Naopak, ať se to stane dnes vašim lístkem k úspěchu. Být v něčem úspěšný není ohraničené penězi, tím, na jaké kytaře hrajete nebo z jaké rodiny pocházíte. Leckdo může být úspěšný, jen za to musí zaplatit svou cenu.

Už jste dnes zaplatili svou cenu za úspěch?

Žádné komentáře:

Okomentovat