Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Čtyři nápady jak dělat prezentace

Když uvažujeme nad prezentacemi, častěji myslíme ne na image, ale na osobu, která stojí a vypráví skupině.

Moje zkušenost: Nejběžnějším typem vyprávění a prezentování v podnikání se odehrává v místnosti za potkávacím stolem. V podstatě, toto nabízí šanci na větší důvěrnost a "Přednášející" zbavuje nátlaku být "centrem jeviště". (Já osobně to mám rád, protože to okamžitě vytváří dynamiku "jsme v tom společně", namísto "Takže, ujistěte nás, že ..."

Je několik nepsaných a implicitní pravidel, které vám dobře poslouží v těchto situacích. Zde je několik z nich, které jsem shromáždil během let mluvením před stovkami společností, škol a univerzit v Evropě. Mnoho jsem se musel naučit, protože jsem je nejprve nedělal.

Jak si zorganizovat místnost

1. Příprava sezení. Toto může být velkým rozhodnutím. Různá organizace má různé systémy, ale věřte mi: vždy existuje protokol moci.

Počkejte na svého hostitele, aby vám dal instrukce nebo (vhodněji) se zeptejte předem. Některé organizace mají velmi čistě definovanou hierarchii. Pracoval jsem v jedné společnosti, jejíž šéf vždy seděl u čela stolu. Pro některé z vůdců, je sezení v čele stolu na to, aby mohl všechny vidět a slyšet. Bohužel pro většinu vůdců je to jen o tom, aby seděli v čele. Ačkoli to není o moci, je to ekvivalent "sezení starých dam na židlích na nedělní mši"

2. Připravte se. Řekněte, že používáte vizuální prezentaci, například: projektor, plátno a notebook.

Neznám vaše zkušenosti, ale stále zápasím s faktem, že konferenční místnosti v Čechách jsou stále navrhovány jako dlouhá hubená místa se stolem obklopeným židlemi obklopenými dalším malým prostorem - navzdory tomu, že na mítincích již několik let používáme vizuální prezentaci.

Přijďte půl hodinu dříve, abyste procítili atmosféru místnosti a:

a). Umístěte plátno a projektor (pokud je to možné) tak, aby každý viděl na vizuální prezentaci a tak, aby projektor neblokovat plátno, pokud je na stole.

b). Pokud se neumíte rozhodnout, kde budete stát, posaďte se na židli a prociťte, kde bude nejlepší místo na vedení vašeho proslovu.

3. Poznejte své publikum. Jsem si jist, že jste to slyšeli už miliónkrát. Mohu vám něco říct?

Díky za dovolení ....

Nejdu do situace mluvení, aniž jsem mluvil přímo k typickému vzorku účastníků dříve, než se tam dostanu. Pokud se tam nachází 12 lidí, nejprve alespoň čtyřem zavolám. Představím se, řeknu, proč jsem byl pozván a pak se jich zeptám, co by se chtěli dozvědět a jak se jich daná téma týká.

Výsledek?

- Získám smysl jejich zájmů, nezájmů, motivačních bodů, zjistím jak stylizovat diskusi a kdo je skutečným vůdcem v místnosti.

- Čtyři lidé slyšeli můj hlas, já jsem slyšel jejich hlasy a vcházím do místnosti s tím, že jsem navázal vztah s třetinou skupiny. V případě "zvláště důležitých" setkání bych zavolal všem dvanácti. Přestože bychom byli ve spojení jen přes Skype, vědí, že jsem se snažil a slyšeli o mně.

Budete ohromeni tím, co jste se naučili, jak mnohem pohodlnější a připravenější se budete cítit a jak si toho budou všichni vážit. Kolik lidí vám zavolalo před prezentací, aby se vás zeptali na vaše názory na téma?

4. Po každém bodě si dejte chvilkovou diskusi.

Pokud jste tam, něco prodáváte - ačkoli je to přiblížení toho jak účinněji řidit váš čas. Po každém klíčovém bodě zastavte a zeptejte se: "Než půjdeme dále, jaké otázky máte na ... ... ....?" Pak buďte ticho a potichu počítejte do deseti. Pokud nikdo nic neřekne, ptejte si od každého verbální souhlas. Ticho neznamená souhlas. To znamená, že vy nevíte o co jde, ale posluchači vědí. To není dobré.

Proč to dělat po každém bodě? Protože pokud pokračujete sami až do konce - a polovina skupiny stále potichu přemýšlí o bodu 1 - mluvili jste sami pro sebe.

Pomozte sobě tím, že vám oni pomáhají.

Nyní jděte a udělejte několik telefonátů dříve než půjdete na svou další prezentaci.

Žádné komentáře:

Okomentovat