Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PRŮZKUM TRHU:

- obsahem je zjišťování a hodnocení požadavků trhu
- cíl:
1) vytvořit předpoklady pro předvídání budoucího vývoje trhu (tržních
segmentů), tj. vývoje poptávky, potřeb, přání, příjmů a chování konkurence
2) zabývá se přítomností i budoucností trhu
- je zaměřen na:
a) zákazníky: zjišťuje a hodnotí, kdo jsou nebo by mohli být zákazníky podniku,
proč kupují jeho výrobky, proč kupují výrobky konkurentů, jak se
vyvíjel prodej výrobků v minulém období, ….
b) konkurenci: zjišťuje se a hodnotí, kdo jsou nebo by mohli být konkurenti
podniku, jaký je jejich podíl na vybraném trhu, jaké vlastnosti
mají jejich výrobky, metody, které konkurence používá
k ovlivňování zákazníků …
- údaje se zjišťují:
a) přímo – např. zjišťování vlastností konkurenčních výrobků, jednáním se
zákazníky při osobní návštěvě, na výstavách, veletrzích
b) nepřímo – např. z evidence vedené o odbytové činnosti, z údajů uveřejněných
v odborných časopisech

Žádné komentáře:

Okomentovat