- odbyt = soubor činností jehož úkolem je zajistit uplatnění výrobku na trhu a jeho dodání odběrateli
- funkce (jak se podnik projevuje navenek na trhu):
a) aktivní – spočívá v usměrňování výroby, tak, aby uspokojovala potřeby trhu,
v usměrňování spotřebitele při vytváření poptávky, v informování
o nových výrobcích a službách a v překonávání konzervativních
návyků při spotřebě
b) pasivní – své možnosti, předsevzetí, nebereme ohled na trh
ODBYTOVÉ ČINNOSTI:
- odbytový a marketingový útvar se zabývá odbytovými činnostmi podniku
- zahrnují:
a) marketingové činnosti – výzkum trhu, podpora prodeje, určování odbyt. Cest
b) plánování odbytu – dlouholeté (propagace – výhledy do budoucna …)
- operativní (styk s odběrateli, uzavírání kupních smluv …)
c) skladování výrobků
d) expedice a fakturace
e) zajišťování obchodně-technických služeb – servis, montáž, záruka, prodej na
úvěr, technická dokumentace
f) evidence a hodnocení odbytu – jaký typ výrobku, kdy, úspěšnost výrobku,
obliba u zákazníků …
Žádné komentáře:
Okomentovat