- inovace výrobku = změna výrobku
- inovace výrobního programu = změny výrobního programu
- výrobní podnik uplatňuje výrobní politiku
- rozhoduje o výrobě výrobků, o inovaci a o jejím rozsahu, které
výrobky budou stahovány nebo omezovány na trhu
- základní otázkou pro obchodní podniky je vymezení sortimentu
Price
- peněžní částka sjednaná při nákupu a prodeji zboží nebo vytvořená pro ocenění služby
- nabízející má snahu cenu maximalizovat, kupující má opačný zájem
- cena zahrnuje N (materiál, mzdy, odpisy, další N) a zisk výrobce (odměna podniku za podnikatelské riziko, které podstupuje a za úroveň hospodaření)
- cenová politika: podnikatel rozhoduje o cenách výrobků v souladu se svými
cíli a zákonnými předpisy
: je ovlivněna: N, poptávkou, konkurencí, zákonnými předpisy
: podnik může mít volit politiku:
a) diferencovaných cen = stejné zboží na trhu můžou dostat za různou cenu
- podle věku (jízdenky, vstupenky)
- podle času (na začátku sezóny dráž)
- podle místa (v centru dráže)
Žádné komentáře:
Okomentovat