Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Propagace a reklama

I.) REKLAMA
- cílem je upoutat pozornost zákazníka, vzbudit zájem o výrobek, přesvědčit ho o užitnosti, přimět ho ke koupi
- prostředky reklamy: televize, rádio, billboardy, plakáty, letáky, nabídkové katalogy, rozdávání vzorků
- náklady na reklamu bývají velké, volba reklamní formy závisí na: našich finančních prostředcích, charakteru výrobku
- účinnost reklamy je dána porovnáním dosaženého výsledku s vloženými prostředky
- zásady: měla by být pravdivá
- měla by být působivá a věcná (zvýraznění loga a značky, opakování jádra zprávy)
- měla by být efektivní (s efektivností souvisí optimální délka reklamy, čas reklamy

dělíme na:
- přímá (orientuje se na vybraný okruh zákazníků – děti, sportovci…)
- nepřímá (aplikovatelná na kohokoli) – volíme vhodný propagační prostředek (na mléčné výrobky volíme televizní reklamu, na traktory spíš reklamu do novin, atd…) = dle druhu výrobku se rozhodujeme, kam reklamu umístíme.


předmět reklamy:
1) reklama firmy: snažíme se, aby se firma dostala do podvědomí zákazníka, je vhodné ji doplnit reklamou výrobku. Pokud se podaří zaujmout, můžeme počítat s prodejností dalších výrobků)
2) reklama výrobku nebo služby: musí být prováděna u výrobku s novými užitnými vlastnostmi a novými technickými parametry
3) reklama smíšená: kombinace reklamy výrobku & firmy

Žádné komentáře:

Okomentovat