1) cena končí číslicí 9: kupujícím se to zdá levnější -> psychologický efekt
2) ceny okrouhlé (končí 0): psychologický efekt – kupuji luxusní zboží
3) cena na haléře (př. 23,20): efekt, že zázkazníci nejsou šizeni – zaokrouhlí
se u pokladny
: seriózní jednání firmy
4) akční ceny, množstevní slevy: zboží v akci – nakupuji drahé zboží levněji
CENOVÁ POLITIKA
1) politika diferencovaných cen: stejdné zboží na trhu můžu dostat levněji
: podle věku (jízdenky), podle času, podle místa
2) politika vysokých a nízkých cen: vysoké ceny – známé značky –> kvalita
: nízké ceny – prodat co nejvíce zboží
3) potika vyrovnávacích cen: podnik má ve svém výrobkovém portfóliu jak výrobky
vysoce ziskové ve fázi zralosti, tak výrobky
ztátové ve fázi útlumu. Ztráty z prodeje ve fázi
útlumu a zavádění vyrovnávají zisky z prodeje ve
fázi zralosti.
Žádné komentáře:
Okomentovat