3) účetní členění V: provozní (souvisí s hl.činností)
: finanční (úroky z vkladů)
: mimořádné (pojistné za škodu)
STANOVENÍ BODU ZVRATU
- nejpodstatnější složkou výnosů jsou tržby
- výše tržeb je ovlivněna: a) objemem prodeje
: b) výší ceny – čím vyšší cena, tím vyšší tržby
- při velké poptávce a zajištěném odbytu je vhodné zvyšovat objem produkce
- dolní hranice ceny je dána úrovní N a výrobce se rozhoduje o výši ceny podle
stavu na trhu
3 přístupy k tvorbě ceny:
1) provede se kalkulace N a zvýší se o přiražený zisk
2) marketingový přístup k tvorbě ceny ->
-> cenu ovlivňuje: poptávka (cena se mění v závislosti nabídky a poptávky)
: konkurence
: náklady
: právnické a politické prostředí a cíle podniku
3) ekonomický přístup k tvorbě ceny: je zde požadavek maximalizace zisku
založený na analýze poptávkové křivky
- ke stanovení ceny a optimálního objemu výroby se používá analýza bodu zvratu.
Žádné komentáře:
Okomentovat