Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

CHOVÁNÍ FIRMY NA DOK. KONKURENČNÍM TRHU,

CHOVÁNÍ FIRMY NA DOK. KONKURENČNÍM TRHU,
ROVNOVÁHA DOKONALÉ KONKURENCE

Charakteristika dok. konkurence
Žádný výrobce nemůže ovlivniti tržní cenu, vstup na trh je zcela volný => mnoho malých firem, vyrábí se jediný - homogenní produkt. individuální poptávková křivka (po produktech jedné firmy) je vodorovná - dokonale elastická,tržní poptávka klesá s růstem ceny.
Dokonalý konkurent tak může prodat libovolné množství Q svého výrobku za pevně stanovenou cenu P => taková situace nikdy nenastane

Tržní rovnováha & efektivnost
Trh je v rovnováze, je-li v rovnováze spotřebitel (MU = P) i výrobce (MC = P), tedy pokud MC = MU, jiné stavy na trhu jsou neefektivní:
1)P=MC 2)P=MU>MC .... firma není v rovnováze, zvýšením výroby zvýší svůj zisk

Žádné komentáře:

Okomentovat