Na počátku tohoto procesu stojí podnikatel se svojí vizí, tj.ví, co bude vyrábět či poskytovat a komu je bude nabízet. K tomu si musí vytvořit základní předpoklady, jako jsou :
- věcné
- zajištění potřebného počtu pracovních sil s odpovídající kvalifikací
- vytvoření skupiny vedoucích pracovníků pro zajištění základních manažerských funkcí
- zabezpečení finančního krytí podnikohospodářské činnosti
Součástí záměru musí být provedená analýza trhu s vazbou na postavení chování našeho podniku, vyjmenování předností, tj.silných stránek podniku, ale i jeho slabin, možností rozvoje či možných ohrožení.
Podnikatel vychází obvykle z vlastních možností, znalostí a zkušeností. Proto jeho základem pro rozhodování se musí stát identifikace podnikatelských příležitostí, jako např.
- znalost potřeb zákazníků
- znalost obchodních partnerů
- znalost technologie
Žádné komentáře:
Okomentovat